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Osteria => Tutte le novità => Front News => Topic aperto da: Noise - Maggio 28, 2011, 19:11:47 pm

Titolo: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Maggio 28, 2011, 19:11:47 pm
(http://lucaspr.im/techie/wp-content/uploads/2011/03/49ebd90f26754052.png)
GFM OpenTTD server [www.gfm-clan.com]
http://www.openttd.org/en/server/44914 (http://www.openttd.org/en/server/44914)
la password è:
gfmsrv
Il gioco si trova qui (http://www.openttd.org/en/) (è gratis):


Citazione
OpenTTD is an open source simulation game based upon Transport Tycoon Deluxe
Se avete consigli o richieste per meglio configurare il server fatemelo sapere.



Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: sgorba - Maggio 28, 2011, 19:15:53 pm
è bello, o è ilk classico giochino da 1 giorno di svago?
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: gordon88 - Maggio 28, 2011, 20:02:02 pm
io che pago il premium posso avere i treni volanti?
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Blaster - Maggio 28, 2011, 20:41:28 pm
si ma non mi piace molto.. =(
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Red Pyr4mid - Maggio 28, 2011, 22:49:36 pm
Io l'ho provato con Narci, non è che sia proprio intuitivo comunque decisamente vasto, carino.
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: edo3 - Maggio 30, 2011, 18:57:55 pm
Si può fare in modo che la mappa si resetti appena il gioco tocca l'anno 2100-2200? sennò va avanti all'infinito e ciao.
Ah e anche attivare l'acquisto di azioni delle altre compagnie.
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Narciso - Maggio 30, 2011, 19:38:43 pm
2050 sarebbe l'ideale come reset
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Maggio 30, 2011, 22:03:09 pm
Si può fare in modo che la mappa si resetti appena il gioco tocca l'anno 2100-2200? sennò va avanti all'infinito e ciao.
Ah e anche attivare l'acquisto di azioni delle altre compagnie.

2050 sarebbe l'ideale come reset

Ok domani guarda un po come si fa !
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: edo3 - Maggio 30, 2011, 22:37:42 pm
Se vuoi ho già visto come si fa, è veramente un'attimo
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Maggio 30, 2011, 23:02:43 pm
Se vuoi ho già visto come si fa, è veramente un'attimo

passami le linee di config che le butto dentro!
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: edo3 - Maggio 30, 2011, 23:34:05 pm
restart_game_year = 2100

Sostuiscilo al valore preesistente sotto [network] nel cfg e riavvia.
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Maggio 30, 2011, 23:53:05 pm
restart_game_year = 2100

Sostuiscilo al valore preesistente sotto [network] nel cfg e riavvia.
si quello lo so, ma quello delle azioni ?
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Maggio 31, 2011, 11:25:09 am
Ok messo restart a 2100 e possibilità di acquistare azioni delle altre compagnie!
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: edo3 - Maggio 31, 2011, 14:16:48 pm
grande!
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Narciso - Giugno 01, 2011, 13:48:54 pm
puoi mettere come reset 2050? non ci sono più nuovi veicoli dopo il 2020 ed è una palla aggiornare i veicoli =0

also, le impostazioni per la creazione della mappa sono tutte random sì? a parte la grandezza ke va bene così.
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Narciso - Giugno 02, 2011, 14:31:27 pm
anche una rcon sarebbe comoda per poter far partire la partita quando ci siamo tutti :o
http://wiki.openttd.org/Rcon_command#Controlling_the_server_with_rcon (http://wiki.openttd.org/Rcon_command#Controlling_the_server_with_rcon)
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Narciso - Giugno 08, 2011, 12:27:32 pm
ma quanto rompo il cazzo? =D
cmq si deve aggiornare se no chi scarica il client ora si trova server outdated
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Giugno 08, 2011, 12:40:14 pm
ma quanto rompo il cazzo? =D
cmq si deve aggiornare se no chi scarica il client ora si trova server outdated
server aggiornato alla 1.1.1:


Citazione
1.1.1 (2011-06-01)
------------------------------------------------------------------------
- Change: Automatic orders are better called implicit orders as no real order influencing path finding is added (r22474, r22473)
- Fix: Only try to insert implicit orders for ground vehicles. Aircraft may reach unscheduled terminals when skipping orders [FS#4624] (r22492)


1.1.1-RC1 (2011-05-15)
------------------------------------------------------------------------
- Feature: [NewGRF] Allow to filter by town of the current industry when using industry variable 0x68 [FS#4591] (r22434)
- Change: Improve the speed of YAPF by tweaking hash tables size (r22351, r22350, r22348)
- Change: Show one digit of the fractional train length in the depot (r22336, r22305, r22304, r22303)
- Fix: When determining the executable path failed, the working directory was used instead, circumventing the not-home-directory check [FS#4613] (r22465)
- Fix: [Windows] Prevent a crash when launching OpenTTD with -d from a MSYS console [FS#4587] (r22464)
- Fix: Update the saveload window immediatelly after scanning a new directory, so queued events reach the window when already updated [FS#4615] (r22463)
- Fix: [NewGRF] The c and p parts of station vars 40, 41 and 49 were incorrect for large stations (r22455, r22286)
- Fix: [NewGRF] Zero register 0x100 as specified before resolving custom station foundations (r22452)
- Fix: Do not 'log' the NewGRFs in the screenshot when in the menu [FS#4610] (r22450)
- Fix: [NewGRF] When GRFs are disabled via Action E or due to GRM failure, also display an error in the GUI (r22444, r22443)
- Fix: [NewGRF] Do not popup fatal NewGRF error messages in the intro screen. The GRFs are not going to be activated there anyway and the GRF settings GUI will not display the errors either (r22442)
- Fix: Catenary was drawn incorrectly next to level crossings with foundations (r22437)
- Fix: [NewGRF] Apply railtype property 12 (station graphics) also to station groundsprites from action 1 (r22436)
- Fix: Git revision detection would return too much when tags are involved (r22435)
- Fix: [NewGRF] When action14 specified different values for the palette, the values were OR-ed. Use the last set value instead (r22416)
- Fix: [Network] Kicking yourself via remote console crashes the server [FS#4606] (r22414)
- Fix: [NewGRF] Make sure the action2 ID of a generic feature callback is valid (r22409)
- Fix: Check the availability year of all houses, not just the NewGRF houses, when making sure that at least one is available onwards from year 0 [FS#4581] (r22389, r22300, r22299)
- Fix: When a game uses a lot of NewGRFs the buffer for storing that information in the PNG is too small (r22388)
- Fix: Windows' recv seems to return 'graceful closed' before having passed the remaining buffer which causes OpenTTD to think all connections are 'incorrectly' terminated, i.e. without the 'I am leaving' packet from the client. So let the client wait a tiny bit after sending the 'I am leaving' packet and before gracefully closing the connection [FS#4601] (r22387)
- Fix: When the last AI company gets removed, the 'dead' state was not reset in the AI debug window [FS#4602] (r22386)
- Fix: No client error packet was sent to the admin bots [FS#4585] (r22384)
- Fix: Recolouring of silicon bridge was done incorrectly (r22380, r22379, r22378)
- Fix: Crash when clicking a removed company in the vehicle list dropdowns [FS#4592] (r22373)
- Fix: Keep better accounting of the order in which clients joined; client cannot be starved from joining and they get shown the amount of clients waiting in front of them (r22372, r22370, r22369, r22368, r22367, r22366, r22365, r22364, r22363, r22362, r22361)
- Fix: Make sure saving has completely and utterly finished before starting a new one. Otherwise you could start a save, which would be marked as done by the previous save stopping and then yet another save could be started... and that could create a deadlock [FS#4596] (r22371)
- Fix: Delete the client list popup when the client got removed (instead of previously selecting some other client) (r22360, r22359, r22358)
- Fix: When inserting automatic orders, do not create consecutive duplicate orders (r22333, r22332, r22331, r22330, r22329, r22328, r22327)
- Fix: Destinations of conditional orders were update incorrectly when deleting orders in front of the conditional orders, if the target order was the order just before of the conditional order (r22326)
- Fix: Vehicles skipped orders when inserting automatic orders failed (r22324)
- Fix: [NewGRF] When determining refittability use the cargo translation table of the GRF setting the refitmask instead of the GRF defining the action 3 (r22316)
- Fix: Make road vehicles, ships and aircraft skip orders if they are leaving a depot and heading to the same one again; just like trains (r22309)
- Fix: Waiting on a server could kick the client, or rather the client would kick itself due to an unexpected packet [FS#4574] (r22308)
- Fix: When drawing the town authority window, check whether the availability of the actions changed, and force a complete redraw in that case (r22307)
- Fix: The 'freeform edges' setting could be enabled when there were buoys on the northern border [FS#4580] (r22297)
- Fix: Reset Window::scrolling_scrollbar when raising scrollbar buttons [FS#4571] (r22294)
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Giugno 09, 2011, 12:00:11 pm
Aggiunto pacchetto Long Vehicles v4.grf (potete scaricarlo quando vi connettete al server)

dovrebbe aggiungere una marea di nuovi veicoli.
http://george.zernebok.net/transport/longvehicles.html (http://george.zernebok.net/transport/longvehicles.html)
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: edo3 - Giugno 09, 2011, 15:12:47 pm
Potresti aggiungere anche quello dei tram?

Si chiama Generic Tram Set
http://wiki.openttd.org/Generic_Tram_Set (http://wiki.openttd.org/Generic_Tram_Set)
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: Noise - Giugno 09, 2011, 15:28:11 pm
Potresti aggiungere anche quello dei tram?

Si chiama Generic Tram Set
[url]http://wiki.openttd.org/Generic_Tram_Set[/url] ([url]http://wiki.openttd.org/Generic_Tram_Set[/url])

fatto
Titolo: Re: Server OpenTTD
Inserito da: edo3 - Giugno 09, 2011, 15:44:51 pm
:D